Thursday, January 1, 2015

Farewell 2014, WELCOME 2015



Hai there.. Happy New Year guys! 

Ermmm.. dah masuk tahun baru which is today. 1/1/2015.
Mesti berlambak kenangan korang tahun 2014 kan?
Good or bad it is still memories kan? if good, boleh jadikan kenangan manis, if not, boleh jadikan pengajaran.

so, berlambak jugak lah azam baru korang yang tak berapa nak baru tu kan..
Azam korang tahun ni mesti azam dari zaman tok kaduk naik junjung yang still belum tercapai.
hahaha.. aku pun... 

Tahun baru ni, semua nak azam baru, kereta baru, baju baru, bra baru, PAKWE baru, ehh? 

Aku masih simpan lagi azam zaman tok kaduk dulu. yelah. bila masuk tahun baru, azam punya la banyak sampai tak cukup kertas nak tulis. but, yang tercapainya baru 2 3 azam je. 
Bagi aku, it is okey daripada tak tercapai langsung kan?

Plus, korang berazam nak ubah tabiat buruk korang yang suka gigit kuku, kopek bibir sampai berdarah, marahmarah, moody je harihari. 

Well, susah actually. but, still can make improvement slowly. slow and steady bak kata makcik sebelah umah aku ni. sebab dia suka jalan senget macam ketam. ok aku gurau.

Bila kita ada keinginan ni, kita patut simpan or pendam sorangsorang until ianya tercapai.
Aku ingat lagi pesan arwah nenek aku, bila kita hebohkan keinginan kita, yang kita nak tu lah yang selalunya tak dapat.

Pernah tak kau dengar kawan kau yang berlagak tu cakap.

"weh, cuti nanti kan, aku nak pergi korea. parent aku bawak. dah tempah tiket kapal terebang dah semalam". but, setelah cuti berlalu. kau cuba tanya. best tak cuti? haha. faham tak maksud aku? Ok aku merapu.

So, if korang ada azam yang mungkin bagi korang TERLALU susah untuk dicapai, berusaha lah.
aku ni pun kena berusaha jugak untuk dapatkan sesuatu.
BUT, bila dah dapat or tercapai tu. korang jagalah sebaik mungkin. Okey?

Sekian, warkah 2015. *hakktuihh


P/s: Disini aku menyusun 10 jari memohon kemaafan jika ada terkasar bahasa selama aku berblogging ni.Yang baik itu datang dari Nya, yang teruk itu datang dari jari dan hati aku sendiri.








No comments: